sunnuntai 11. maaliskuuta 2018

Euroviisut 2018: mun suosikit

En tiedä oonko sitä ikinä täällä blogin puolella maininnut, mutta mä oon tosi suuri Euroviisu fani. Vuodesta 2009 asti oon katsonut Euroviisut joka vuosi ja tutustunut muihinkin kuin Suomen edustajaan ennen viisuiltaa. Viime viikonloppuna, kun Suomen viisukappale valittiin, sain innostuksen tehdä luonnoksiin tän postauksen, missä luettelen mun kuusi tähän astista suosikkia tämän vuoden Euroviisuihin. Mä jätän tietysti automaattisesti Suomen kokonaan pois tästä postauksesta, koska eihän oikeissakaan viisuissa omaa maataan voi äänestää.
Tanska
Siis wau, mikä esitys! Tanskan viisu oli yks ensimmäisiä, mitä kuulin ja ehdottomasti yks mieleenpainuvimmista. Muita en osaa laittaa paremmuusjärjestykseen, mutta tästä täytyy sanoa, että tämä on mun ehdoton lemppari, ainakin tällä hetkellä. Mä niin toivon, että Tanska ei tee mitään muutoksia tähän esitykseensä, koska se on uskomaton ja mieleenpainuva juuri tällaisena!
Kreikka
Eniten Euroviisuissa mä arvostan sellaisia maita, jotka lähettää sinne kappaleen, joka on kokonaan heidän omalla kielellään. Kreikka on tänä vuonna yksi hyvä esimerkki. Kreikan kieli on mun mielestä niin kauniin kuuloinen ja vaikka tämä balladi onkin, se ei ole mikään perinteinen balladi, vaan siinä on sitä jotakin. Viimeisimpinä vuosina en hirveästi Kreikan viisuvalinnoista ole tykännyt, mutta tämä on suuri poikkeus.
Tšekki
Hahah, tässäpä tämän vuoden hauskin viisukappale! :-D Ei ehkä kaikkein tyypillisin kappale Euroviisuihin, mutta mun mielestä just se tekee tästä biisistä hauskan ja hyvän. Ja kun tätä musiikkivideota katsoo, ei voi olla tulematta tosi hyvälle tuulelle. Tästä on tulossa varmasti tosi energinen esitys!
Kypros
Tässäpä sitten puolestaan sellainen kappale, joka jää varmasti soimaan päähän :-D Mulle riitti pelkästään yksi kuuntelukerta ja kertosäkeen melodia jäi päähän. Mä en oo onnistunut löytämään mitään kunnon live versiota tästä biisistä, joten mä toivon, että Eleni kuulostaa yhtä hyvältä livenä kuin tässä studioversiossakin.
Sveitsi
Ensinnäkin pakko sanoa, että rakastan tuon laulajan tyyliä! Ei sopisi ehkä mulle itselle, mutta laulajalle paremmin kuin hyvin. Tämäkin on vähän erilainen viisukappale, mitä yleensä ja mä todellakin toivon, että Sveitsi tullaan tänä vuonna näkemään finaalissa, koska viime vuonna Sveitsi ei yltänyt finaaliin saakka, vaikka silloinkin tykkäsin heidän viisukappaleestaan.
Ukraina
Ukraina ei ole oikein ikinä kuulunut mun suosikkeihin, mutta tämä vuosi on poikkeus. Kuten näistä mun suosikeista huomaa, tykkään enemmän näistä vähän vauhdikkaimmista kappaleista :-D Mélovinista huomaa selkeästi, että hän tykkää esiintyä ja kuulostaa tosi hyvältä myös livenä. Ukraina ehdottomasti finaaliin!

Haluan myös mainita tähän loppuun Norjan, koska Alexander Rybak tekee paluun Euroviisuihin!! Kuulin tästä eilen ensimmäistä kertaa ja olin ihan innoissani! Silloin kun Alexander voitti vuonna 2009, hänen kappaleensa oli ehdottomasti mun suosikki ja onneksi Alexander voitti silloin. Tämän vuoden kappale on tosi erilainen verrattuna vuoden 2009 kappaleeseen, mutta sitä tuttua viulunsoittoakin nähdään tässä tulevassakin kappaleessa ;-) Kannattaa siis ehdottomasti tämäkin käydä tsekkaamassa Youtubesta!

Ootko sä jo tutustunut tämän vuoden Euroviisu edustajiin ja onko sulle jo muodostunut suosikkeja? Jos on, niin onko meidän suosikit yhtään samanlaiset keskenään? Kivaa sunnuntai-iltaa ja alkavaa viikkoa kaikille!

8 kommenttia:

  1. Tanskan ja Sveitsin kappaleet on tosi hyviä! Kreikan kappale ei ensikuulemalta oikein auennut mulle, mutta useamman kuuntelukerran jälkeen se onkin paljastunut ihan hyväksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on, varsinkin Tanskan kappale on ihan huikea ja ansaitsisi todellakin voittaa tämän vuoden viisut! Muhunkaan ei välttämättä kappale itsessään melodian kanssa iskenyt ensin, mutta koska sanat olivat tosi kauniit tuossa Kreikan kappaleessa, ihastuin myös kokonaisuudessaan tuohon lauluun ♥

      Poista
  2. Oi kun sun blogin layout on nätti! Pidän kovasti myös sun tavasta kirjottaa :)

    https://onnellisuudenrajoilla.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon tosi piristävästä kommentista! ♥

      Poista
  3. Hitsi olen ihan pihalla tämän vuoden ehdokkaista, josko aloittaisin tutustumisen näistä videoista. Ihanaa uutta viikkoa Sofia <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä ehdokkaat on kyllä ehdottomasti kuuntelemisen arvoisia! :) Multa itseltä on vielä kuuntelematta pari viisuehdokasta, jotka julkaistiin eilen, mutta ajattelin kuunnella ne nyt heti seuraavaksi, kun konekin on sopivasti auki :D Kivaa viikkoa sinnekin! ♥

      Poista
  4. Tämä postaus oli oikeastaan ensikosketus koko Euroviisuihin! :D Hyviä biisejä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah nonii, siitä se sit lähtee! :D Nää kaikki on kyllä tosi upeita kappaleita! ♥

      Poista