sunnuntai 17. joulukuuta 2017

17. luukku: 3 x tunnustukset juuri nyt

Luukku 17
Ettepä ikinä arvaa, mitä tämän luukun kanssa kävi.. Olin kirjoittanut ja ajastanut tämän postauksen perjantaina, koska tiesin että tänään en mitenkään ehtisi kirjoittaa kokonaista postausta ja julkaista sitä. Noh, mä oon varmaan eilisen päivän aikana poistanut sen vahingossa, kun oon kännykällä selannut uusimpia kommentteja, joten eihän se tietenkään ilmestynyt tänne silloin kun sen piti.. Kaikki kirjoittamani teksti oli siis hävinnyt kokonaan kuvia myöten. Koska tämän luukun alkuperäisen idean toteuttamisessa olisi mennyt kauan aikaa, tulin nyt siihen tulokseen, että kirjoitan sen postauksen oikein ajan kanssa uudestaan ja nyt turvaudun tähän Piian blogista löydettyyn haasteeseen. Eiköhän aloiteta!

3 x paha tapa

1. Torkutan herätyskelloa aina viimeiseen asti ja sitten on kauhea kiire aamuisin. Joka ilta vannon mielessäni, että seuraavana aamuna en torkuta, mutta eipä tuo lupaus kyllä pidä silloin kun aamulla herätessä väsyttää niin vietävän paljon.

2. Jätän asioiden tekemisen aina viime tippaan. Esimerkiksi nyt työharjoittelun jälkeen mulla olisi ollut koko viikonloppu + maanantai aikaa kirjoittaa itsearvio, mutta jätin sen kirjoittamisen tietenkin maanantai-iltaan, jolloin kirjoitin sen sitten ihan paniikissa. Kiroan aina tällaisissa tilanteissa tätä piirrettä itsessäni.

3. Syön ihan liikaa karkkia. Karkkien syömistä olisi todellakin hyvä vähentää, etenkin kun mulla sattuu olemaan myös erittäin helposti reikiintyvät hampaat. Karkkeja on kuitenkin kiva napostella silloin kun katsoo jotain sarjaa Netflixistä tai Viaplaysta.
DSC_0089
3 x outo tapa

1. Portaiden laskeminen sekä ylös että alas mennessä. Tämä lähti liikkeelle joskus yläasteella ja siitä asti tää on jatkunut. Huomaan tekeväni tätä etenkin silloin kun kävelen yksin portaita. Lasken portaat siis mielessäni, en ääneen :-D

2. Aloittaessani lukemaan uutta kirjaa, mun on pakko lukea kirjan viimeinen lause. Tuon viimeisen lauseen perusteella mä sitten mietin ennen kirjan aloittamista, mitä kirjassa tulee tapahtumaan. Oon monta kertaa saanut arvaukseni melko lähelle, mutta en ihan täysin oikein.

3. Kun saan jonkun rannekkeen ranteeseeni, pidän sitä mahdollisimman kauan aikaa. Viime kesältä mulla on esimerkiksi Provinssin ja Solar soundien rannekkeet edelleen ranteessa! Nämä rannekkeet on niin hyvää materiaalia, että nämä ei ihan helposti katkeakaan :-D
DSC_0088
3 x parasta peilikuvassa

1. Silmät. Oon aina tykännyt mun silmien väristä sekä muodosta.

2. Silmälasit. Oon aina tykännyt mun silmälaseista, on ne sitten olleet minkä muotoisia ja mallisia tahansa. Oon saanut silmälasit niin pienenä, että mun on vaikea kuvitella itseäni ilman laseja. En ole koskaan käyttänyt edes piilareita, koska näyttäisin ilman silmälaseja ihan tyhmältä :-D

3. Hiusten väri. Onneksi värjäsin silloin lukioon mennessä ne ruskeat hiukset pois. Vaikka mulla oli koko yläasteen ajan ruskeat hiukset, ne ei todellakaan sopineet mulle. Mun oma hiustenväri on blondi, joten sen takia viihdyn tässä värissä niin hyvin.
DSC_0091
3 x paras paikka, jossa olet käynyt

1. Lontoo. Oon päässyt käymään Lontoossa vain kerran, mutta sekin oli niin ikimuistoinen, että tulen muistamaan sen varmaan ikuisesti. Sain siis kummiltani rippilahjaksi lentoliput Lontooseen ja siellä sitten oltiinkin seuraavana syksynä neljän päivän ajan.

2. Abba museo. Kesällä 2015 mun suurin unelma toteutui. Olin jo pitkään ollut suuri Abba fani ja sitten mentiin Tukholmaan ja meille tuli mahdollisuus mennä käymään Abba museossa. Kaikkien niiden asujen, matkamuistojen, laulujen ja musiikkivideoiden keskellä tällainen suuri fani olisi voinut viettää vaikka koko päivän!

3. Helsinki. Mun suosikkikaupunki Suomessa. Helsinki on niin kaunis kaupunki kesällä ja nyt eilen se tuli nähtyä myös näin joulun alla. Yksi katu oli täynnä mitä ihanimpia jouluvaloja!  Harmittaa, että mun kännykkä oli siinä vaiheessa niin kuollut Ultra Bran konsertin takia, että en saanut jouluvaloista kuin vain pari kuvaa.
DSC_0066
3 x paikka, johon haluan

1. Ultra Bran konserttiin. Eilinen konsertti oli sen verran huikea, että todellakin menisin uudestaan vaikka heti! Tästä konsertista on tulossa oma postauksena myöhemmin, joten en sen enemmän yksityiskohtiin mene :-D

2. Teatteriin. Ja nimenomaan teatteriin, en elokuvateatteriin. Ala-asteella meille järjestettiin aina teatterireissuja, mutta ala-asteen jälkeen en ole tainnut olla katsomassa mitään näytelmää, ellei yhtä paikallista näytelmää lasketa. Olisikin niin kiva päästä taas teatteriin pitkästä aikaa!

3. Johonkin lämpöiseen maahan. Mä en ole ikinä oikein tykännyt talvesta ja vaikka kunnon pakkasia ei edes ole vielä ollut, haluaisin silti jonnekin lämpöiseen. Aurinkoakin on jo ikävä!
DSC_0062
3 x eniten ärsyttää

1. Spotify mainokset! Mun premium päättyi sunnuntaina ja jouduin maanantain olemaan ilman premiumia. Voivoi, vaikka tuo onkin niin pieni asia, niin on silti tosi ärsyttävää, kun joudut kuuntelemaan joka välissä ne samat ärsyttävät mainokset.. Onneksi tiistaina sain pelasettua itseni ja ostin uuden premiumin!

2. Aikaiset aamut. Kuten jo moneen kertaan onkin todettu, en ole aamu ihminen. Mitä aiemmin pitää nousta, sitä kamalampaa se on. Oon myös monesti kiukkuisempi silloin kun olen joutunut heräämään aiemmin. Tämän voi toki laittaa väsymyksen piikkiin.

3. Myöhässä olevat ihmiset. Siis en ymmärrä miten jotkut ihmiset eivät vain osaa saapua ajoissa sovittuun aikaan paikalle? Oon itse vielä kaikenlisäksi se osapuoli, joka saapuu aina paikalle etuajassa, joten mikään ei ole ärsyttävämpää kuin myöhästyjät. Sillointällöin myöhästyminen ei kaada maailmaa, mutta jos siitä tulee tapa, se on niin ärsyttävää.
DSC_0061
3 x parasta maailmassa

1. Kissat. Mä voin vakuuttaa, että kissat muuttaa mitä huonommankin päivän edes vähän paremmaksi ja piristää oikeasti  Et sä voi olla huonolla tuulella silloin, kun kissa tulee kehräämään sun viereen ja kiehnaamaan sua.

2. Auringonlaskut. Mun instasta ja blogista varmaan todellakin huomaa sen, kuinka paljon rakastan auringonlaskuja! :-D

3. Musiikki. En itse osaa soittaa mitään, eikä mun laululahjojakaan oikein voi kehua, mutta siis ihan vaan musiikin kuuntelu on maailman ihaninta. Jokaiseen tunnetilaan löytyy myös juuri omanlaisensa ja sopiva musiikki.
DSC_0004
3 x lempitavara

1. Kello, jonka sain äitiltä rippilahjaksi. Sain äitiltä siis rippilahjaksi Guessin kauniin hopeisen rannekellon. Jos satun jonain aamuna unohtamaan sen mun huoneen pöydälle, olo tuntuu ihan oudolta, kun se ei ole ranteessa.

2. Kännykkä. Oikeasti en haluaisi ottaa tätä tähän listaan mukaan, mutta mun on melkeinpä pakko :-D Kännykkä on oikeasti niin tärkeä osa nykyaikaa, että sitä ei vaan voi jättää tästä listasta pois.

3. Kaulakorut. Oon ihan pienestä saakka pitänyt kaulakoruja, joten voisi melkein sanoa että ne on osa mua. Kaikki kaulakorut on mun mielestä tosi kauniita.


3 x lempivaate

1. Mikki hiiri paita. Tämän paidan ostamisesta on vasta pari viikkoa, mutta oon jo rakastunut siihen tosi paljon

2. Kukallinen lyhythihainen paita. Sain mun tädiltä tämän kukallisen paidan joskus ala-asteella tuliaisiksi jostain ulkomailta. Tämä on siis mun pitkäaikaisin lempparivaate. Ja kyllä, mulle mahtuu vielä jotkut ala-asteaikaiset paidat päälle, koska en ole kasvanut mitenkään hirveästi ala-asteen jälkeen! :-D

3. Onlyn farkut. Oon todennut tässä muutaman vuoden aikana, että oli ne Onlyn farkut millaiset tahansa, niin ne tuntuu tosi kivoilta jalassa, eikä purista mistään. Ja vaikka oonkin aika hoikka, niin joka kerta olen löytänyt Onlyn farkuista sellaisen vaihtoehdon, jotka pysyy mun jalassa ilman vyötäkin!

Mä todellakin toivon, että nämä haasteet ei tuu jo teidän korvista ulos, hahah :-D Lupaan, että nyt näitä ei taas ole tulossa hetkeen! Vielä huomiseksi en ehdi tekemään postausta Helsingin reissusta, mutta yritän tiistaiksi saada jotain aikaiseksi. Huomenna tavataan kuitenkin uuden luukun parissa. Kivaa alkavaa viikkoa kaikille!

12 kommenttia:

  1. Myöhästelijät, joo! Itse oon myös aina ajoissa paikalla tai valmiina ja mikäs sen äsyttävämpää kun odotella ja vielä myöhästyjiä:D Oon jo joskus ajatellut joidenkin kohdalla itsekin myöhästyväni niin varmasti olis samaan aikaan kuitenkin sit paikalla.:'D Todella kiva haaste tämä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myöhästelijät on aina niin ärsyttäviä.. Ja sitten kun joillakin ihmisillä on oikeasti muodostunut se tavaksi! Hahah, tuo olisikin hyvä keino välttää se ainainen odottaminen :D Kiva, että tykkäsit ♥

      Poista
  2. Oi että, ihan superkiva postausidea! Taidankin laittaa tämän itselle muistiin ensivuotta varten :) Ihania vastauksia ja kuvia! <3

    VastaaPoista
  3. Joo myöhästely on toiselta ajan varastamista. J aina samat henkilöt myöhästelee. Ootko muuten ajatellut kuinka epähygienisiä ne rannekkeet ovat? Ihmettelen ettei työharjoittelussa niistä huomautettu. Ne voi kyllä vaikuttaa yleiseen arvosteluun. Yleensäkään hoitoaloilla ei saa olla esim lävistyksiä. Meillä ainakin lähtis rannekkeet tai sitten itse jos ei suostu ottamaan pois

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, se on ärsyttävää kun aina ne samat ihmiset myöhästelevät :/ Ei noista rannekkeista mitään huomautettu, vaikka sekä työpaikkaohjaaja että mun luokanvalvoja huomasivat rannekkeet mun käsissä. Eikä mun työpaikkaohjaaja myöskään loppuarvosteluun laittanut niistä mitään. Kyllä mä ne tietysti siinä vaiheessa pois ottaisin, jos ne joitakin haittaisivat, mutta tähän päivään mennessä sellaista ihmistä ei ole kyllä tullut vastaan.

      Poista
  4. Ekana kiinnitin kyllä huomioita näihin upeisiin kuviin! Todella kauniita <3 Rakastan auringonlaskuja. Mulla on myös pahana tapana tuo karkin syöminen, mutta niin.. :D Hmm hassua huomauttaa noista rakennekkeista, vaikka toisaalta ne voikin olla epähygieenisia, mutta enpä usko että sun työharjottelu arvosteluun olisivat vaikuttaneet? Hoitoala on niin monialainen loppujen lopuksi, mulle on monessa paikassa sanottu taas, että lävistykset olisivat ok, mutta en itse halua käyttää niitä esim turvallisuus syistä :) Lontoo on kyllä niin ihana kaupinki, johon mäkin haluan uudelleen! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos niin paljon! ♥ Mäkin rakastan auringonlaskuja ja niistä on aina niin kiva ottaa kuvia. Suurin osa mun kännykässä olevista kuvista onkin nimenomaan auringonlasku kuvia :D Mustakin vähän hassu huomautus, etenkin kun itsekin tiedän vallan hyvin asiasta. Mulle annettiin työharjoittelujakson ajalta sekä kirjallinen että suullinen palaute ja kummassakaan ei mainittu mitään mun rannekkeista. Mäkin varmaan ottaisin lävistykset pois työpäivän ajaksi, jos mulla sattuisi lävistyksiä olemaan, joten fiksu päätös kyllä sulta! :) Lontoo on niin ihana kaupunki ♥

      Poista
  5. Siis mulla on just noi samat pahat tavat!! :D Pahin niistä mulla on torkutus enkä oikeasti edes tiedä miten pääsen siitä enää eroon... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, no sepä sattu! :D Mulla pahin noista on varmaankin tuo karkin syöminen, koska syön melkein joka päivä karkkia.. Oon yrittänyt vähentää sitä, mutta jotenkin sitä aina eksyy kaupassa karkkihyllylle ja ostaa sieltä sitten jonkun pussin :D

      Poista
  6. Upeat kuvat <3 Ja tosi kiva, kun tartuit tähän haasteeseen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! ♥ Tää haaste oli kyllä niin kiva, että tähän oli ihan pakko tarttua!

      Poista