torstai 14. joulukuuta 2017

14. luukku: Lempi joululaulut

Luukku 14
Tänään halusin ehdottomasti tulla vinkkailemaan teille mun suosikki joululauluja! Taisinkin jo muutamassa luukussa vähän vihjata teille, että tulette jossain vaiheessa näkemään/kuulemaan mun suosikki joululaulut ja nyt olisi vihdoin ja viimein sen aika. Nämä laulut eivät ole paremmuusjärjestyksessä, koska mulla ei oo mitään varsinaista suosikkia, josta tykkäisin yli kaiken.
Jos aloitettaisiin kuitenkin vähän näistä uudemmista. Etenkin tuo Haloo Helsingin! uusi joululaulu on soinut nyt viimeiset pari viikkoa melkein jatkuvalla toistolla. Ellinooran otin tähän listaan mukaan sen takia, että hän on yksi suosikki laulajistani ja tämä on oikein kaunis versio yhdestä jouluvirrestä.
Olisin oikeastaan voinut ottaa koko Sian joulualbumin tähän listaan mukaan, mutta ehkä me nyt kuitenkin pärjätään tällä yhdellä laululla :-D Mulle oli tosi iloinen yllätys, kun näin Sian tehneen joulualbumin! Mariah Careyn joululaulu nyt vain on niin legendaarinen ja tunnettu, että se oli pakko ottaa tähän listaan mukaan. Tää oli monen monta vuotta ihan mun ykkös lemppari kaikista joululauluista ja edelleenkin tykkään siitä kyllä kovasti.
Michael Bublén joulualbumi on myös soinut moneen otteeseen tässä joululauluja kuunnellessani, mutta jotenkin tämä iskee kaikista niistä lauluista muhun kaikkein eniten. Tässä laulussa todellakin vallitsee jouluinen tunnelma. Band Aidin joululaulun löysin parisen vuotta sitten äitin kuunnellessa tätä ja siitä asti tämä onkin kuulunut mun lemppareihin. Ja nimenomaan tämä versio ja tämä kokoonpano, ei se uudempi.
Raskas musiikki ei oikein iske muhun, mutta näistä molemmista tykkään todella paljon ja nämä molemmat ovat niin kauniita  Sanna mainitsi tämän Julen Är Här laulusta parisen päivää sitten meidän bloggaajien WhatsApp -ryhmässä ja silloin vasta kuulin tämän ensimmäisen kerran, mutta se meni heti mun suosikkeihin.

Tämä onkin taas yksi ajastetuista postauksista, koska tällä hetkellä istun varmaankin kirkossa harjoittelemassa huomista joulujuhlaa. Mun ei pidä muuta kuin katsoa harjoituksia, koska sain aika helpon osan huomiseen joulujuhlaan. Mun pitää vaan lukea valmiiksi kirjoitettu esirukous alttarilla. Miten on, onko teillä samoja suosikki joululauluja vai onko meillä ihan erilainen maku joululaulujen suhteen? Mikä on sun suosikki joululaulu?

16 kommenttia:

  1. Ihana postaus ja ihan omat lemppari joulukappaleet täälläkin. Mukavaa iltaa Sofia <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, että sun lempparit löytyi :) Hyvät yöt tässä vaiheessa sinne ♥

      Poista
  2. Mun lemppari tässä postauksessa mainituista on ehdottomasti tuo Tulkoon Joulu! Ollaan ihan vastakohdat, koska mä just rakastan kaikkea raskasta musiikkia, mutta tykkään kyllä kaikesta muustakin musiikista. Tuo Haloo Helsingin on myös tosi hyvä joulubiisi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on kyllä aivan mahtava versio muutenkin upeasta ja ihanasta joululaulusta ♥ Mäkin oon muuten musiikin suhteen aikalailla "kaikkiruokainen", mutta raskas musiikki ei oikein iske :D Haloo Helsingin joululaulu on kyllä upea!

      Poista
  3. Oi toi Ellinooran Maa on niin kaunis meni kyllä suoraan omalle joulusoittolistalle, siis niin ihana♥ On hänellä vain niin kaunis ääni!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En edes tiennyt koko laulun olemassaoloa ennenkuin se tuli vastaan yhdellä joulusoittolistalla. Ellinooralla on kyllä niin kaunis ja upea ääni ja hän kuuluu mun suosikkiartisteihin tällä hetkellä ♥

      Poista
  4. Taivas sylissäni on mielestäni koskettavin. Onko tuo joku murrejuttu, kun taivutat äiti sanan niin hauskasti. Äitin ja äitillä. Et koskaan kirjoita äidin ja äidillä. Kuulostaa niin erilaiselta. Hyvää joulua sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä myös tosi kaunis joululaulu ♥ Hahah hassua, että en ole edes aiemmin kiinnittänyt tuohon asiaan huomiota :D Tuo tosiaan saattaa olla joku murrejuttu täälläpäin, en ole ihan varma, mutta kaikki täällä sanoo aina äitin/äitillä/äitille :D Oon myös aina kouluaikoina tainnut kirjoittaa aineisiin ja esseisiin äitille jne. Kivaa joulua myös sulle! ♥

      Poista
  5. Itse pidän ihan hurjasti näistä Raskasta Joulua -versioista! Lisäksi Haloo Helsingin uusi joululaulu on aivan ihana ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kyllä hienon kuuloisia, vaikka muuten en tosiaan raskaasta musiikista piittaa niin hirveästi :D No niin todellakin on ♥

      Poista
  6. Sian joulubiisejä mäkin oon täällä popitellut! :) Ja All I want for Christmas on kanssa ihan vakkari :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo kaikki Sian joululaulut on kyllä tosi hyviä ja yllätyinkin aluksi, että tykästyin niihin, koska tykkään enemmän niistä perinteisistä joululauluista :D Sia on kyllä yksi mun suosikkilaulajista noin muuten. Musta tuntuu, että All I want for Christmas on melkein kaikkien vakkari ;)

      Poista
  7. Ihania joululauluja! :) Mä oon tykästynyt myös Sian joululauluihin, ne on niin hyviä! Ainaiset suosikit ovat kyllä Sydämeeni joulun teen sekä Joulumaa :)<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sian joululaulut on kyllä superhyviä! Joulumaata on täälläkin kyllä kuunneltu aika paljon tänä jouluna :D

      Poista
  8. Tosi hyvä postaus, tässä tuli paljon lisää kuunneltavaa mun Spotify-soittolistalle :)

    VastaaPoista