tiistai 18. heinäkuuta 2017

9x lately

Selasin eilen illalla mun kännykkään kertyneitä kuvia ja huomasin että siellähän oli paljon sellaisia kuvia, jotka haluaisin julkaista jonnekin, mutta en oikein tiennyt että minne. Tulin siihen tulokseen, että näitä kuvia voisin käyttää jossain postauksessa ja päädyin sitten tähän ratkaisuun. Nyt siis näette millaisia kuvia olen ottanut tässä suunnilleen kuukauden aikana.
01
Tää ensimmäinen kuva on otettu juhannuksena kun oltiin Karon kanssa ajelemassa Lappajärvellä ja Härmässä. Vaikka aurinko paistoi, ei silti todellakaan ollut mikään lämmin ja kädet meni ihan kohmeeseen pihalla ollessa. Niinpä viihdyttiinkin enimmäkseen vaan sisätiloissa tuon illan aikana.
02
Tämän kesän aikana oon saanut nauttia tosi monesta kauniista auringonlaskusta ja sen värjäämästä taivaasta. Tää kuva on otettu vähän juhannuksen jälkeen jonain yönä, kun en saanut unta. Tuolloin ei edes ollut liian kylmä, joten lähdin pienelle kävelylle keskellä yötä. Mikään ei ole ihanampaa kuin kävellä keskellä yötä, koska joka paikassa on niin rauhallista. Saa uppoutua täysin omiin ajatuksiinsa.
03
Kuten varmaan arvaatte, tää kuva on Helsingistä. Ilta-aurinko paistoi niin kauniisti tuonne Uspenskin katedraaliin, että oli pakko pysähtyä nappaamaan kuva. Olisi kiva päästä käymään tuolla sisällä! Olin muistaakseni 5.-6.-luokalla kun kävin mun kummin kanssa tuolla sisällä, mutta jostain syystä en muista sitä kunnolla, vaikka siitä ei ole kuin max. kuusi vuotta aikaa.
04
Olihan Sofian nyt pakko päästä käymään Sofiankadulla Helsingin reissulla, hahah :D Tuo katu oli ihan pienen kävelymatkan päässä meidän hotellista ja oon mä kyllä aiemminkin käynyt tuolla kadulla, mutta nyt muistin ottaa siitä myös kuvan.
05
En edes muista mihin olin lähdössä kun otin tämän kuvan. Olisinkohan käynyt pikaisesti Lappajärvellä. Haluan muuten sanoa kuvassa näkyvästä paidasta sen verran, että oon saanu sen mun tädiltä joskus ala-asteella ja se sopii edelleen! :D Ja vaikka se on ollu mulla jo monta vuotta, se on edelleen yksi mun lempparipaidoista.
06
Innostuin Provinssin myötä Ultra Brasta sen verran paljon, että mun oli pakko tilata niiden levy. Tää levy on kokoelmalevy ja tältä levyltä löytyy niiden parhaimpia ja tunnetuimpia biisejä. Tilasin tämän siis cdon.comista ja mun täytyy sanoa että oon vähä pettyny siihen miten hitaasti tää tuli mulle. Tilasin tämän kaksi viikkoa sitten maanantaina ja sain sen postissa vasta eilen. Toisaalta parempi myöhään kuin ei milloinkaan!
07
Tässä uusin löytö kirjastosta, mihin oon täysin koukuttunut. En juonesta ala sen erikoisemmin mitään paljastamaan, mutta mun täytyy myöntää että ensin en ollut ollenkaan vakuuttunut tästä kirjasta. Mun mielestä alku oli ainakin maailman tylsin, mutta en halunnut alun takia luovuttaa vaan jatkoin kirjan lukemista. Ja se todellakin kannatti! Oon ihan pian lukenut tämän loppuun ja innolla odotan, että pääsen lukemaan tämän trilogian toista osaa. Plussaa annan myös siitä, että trilogian jokainen osa on aika paksu, joten lukeminen ei todellakaan lopu kesken!
08
Tässä näette Misun tän hetken suosikkipaikan. Tuossa puutarhatuolissa se nukkuu aina yönsä ja välillä myös päivisin se menee makaamaan tuonne. Äiti tosin ei tykkää, että Misu on ominut tuon paikan itselleen, koska tällä hetkellä siitä lähtee tosi paljon karvoja. Tänäänkin päivällä huomasin, että koko tuolin selkänoja oli täynnä Misun harmaita karvoja :D Mutta en mä pysty kieltämäänkään sen olemista siinä, koska se oikeasti tykkää tuosta paikasta niin paljon
09
Nyt kun lukio on mun osalta takanapäin, olen laittanut joitain mun vanhoja lukiokirjoja myyntiin nettiin. Tein keväällä vain sen virheen, että niitä myyntiin laittaessa lupasin tehtäväkirjoista kumittaa kaikki tehdyt tehtävät ennen toimittamista. Saksan kirjoissa varsinkin on meinannut useasti mennä hermo, koska niissä niitä tehtäviä onkin erittäin paljon. Noh, saanpa ainakin jonkin verran rahaa noista.

Pahoittelut muuten siitä, että nuo kuvat on vähän erikokoisia keskenään. Kuvia olisi löytynyt kyllä vielä enemmänkin, mutta ajattelin niitä säästää vielä toiseen tämänkaltaiseen postaukseen, jos teitä vain suinkin kiinnostaa lukea tällaisia vähän "rennompia" postauksia. Nyt mä ajattelin avata Netflixin ja etsiä sieltä jonkin hyvän leffan. Mulle voi muuten heitellä sarja- tai elokuvasuosituksia sekä Netflixistä että Viaplaysta tuonne alas kommentteihin! Nähdään seuraavassa postauksessa!

-Sofia

12 kommenttia:

  1. Kivoja kuvia😍 Ja ihana tuo paita, ei olis uskonut et oot saanut sen ala-asteella!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ♥ Hahah, se oli vähän isohko sillon ku sain sen ja en oo loppujenlopuks niin hirveästi kasvanut ala-asteesta, että sen takia se varmaan mahtuu mulle vieläkin :D Lisäks toi kangas on aika venyvää materiaalia!

      Poista
  2. Tosi kiva postaus! Niin kaunis tuo auringonlasku♥ Piirin olen itsekin lukenut ja se oli kyllä loppujen lopuksi hyvä kirja. Muita osia en ole lukenut, koska ei ole kirjastossa osunut vastaan :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ♥ Meidän kirjastossa on jokaista osaa lainattavissa pari kappaletta :D Mun tuurilla kuitenki molemmat on lainassa, kun meen huomenna palauttamaan tuon ja lainaan toisen osan tilalle.. :D

      Poista
  3. Ihana tuo teidän kisu! <3

    Mulla on kerrankin joku sarjasuositus kun mä en koskaan katso mitään sarjoja tai leffoja, mutta nyt! Weeds löytyy Viaplaystä, mun mielestä muutaman vuoden vanha sarja mut aloin katsomaan viime viikolla! Kertoo siis rikkaalla alueella asuvasta naisesta jonka mies kuolee ja tää nainen joutuu keksimään keinoja ylläpitää rikasta elämäntyyliä. Hän siis myy huumeita ja laajentaa tätä toimintaa. Tosi koukuttava sarja, katsottiin kaks ekaa tuotantokautta parin päivän aikana :D

    Ja Netflixistä katsoin Breaking Badia, idea on vähän sama kuin tuossa Weedsissä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Misu kiittää ♥ Kiitos vinkistä! Monta kertaa tuo onkin ponnahtanut Viaplayn etusivulle, mutta en oo sen erikoisemmin kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Pitääpäs nyt alkaa katsomaan tuota :) Breaking Badia oon kattonu muutaman jakson sieltä täältä mun serkun kanssa ja niiden parin jakson perusteella sekin vaikuttaa ihan hyvältä sarjalta!

      Poista
  4. Mä myin kans osan kirjoista, mutta en todellakaan kumittanut niistä mitään - osan oon jopa tehnyt kuulakärkikynällä. Osan sain ängeyttyä pikkusiskolle.. :D :D Ompa kiva,että voit vielä käyttää ala-asteella saatua paitaa! :D Mulla on ala-asteella ostetut talvikengät vielä käytössä, heh :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin meinasin vielä lukioon mennessä tehdä kaikki tehtävät kuulakärkikynällä, mutta sitten äiti sano että ei kannata, jos lukion jälkeen aion myydä niitä eteenpäin :D Mutta olisi pitänyt keväällä olla laittamatta nettiin niin, että kumitan kaikki tehtävät etukäteen, koska kädethän tuossa hommassa kuolee :/ :D Joo, oon tosiaan edelleen niin pieni kokonen, että tuo paita mahtuu edelleen! :D Käytän tällä hetkellä mun 10-vuotiaan pikkusiskon kanssa samoja kumisaappaita, koska meillä on samankokoiset jalat ja mulla ei tällä hetkellä oo varsinaisesti omia kumppareita :D

      Poista
  5. Ääh toi kumittaminen on pahinta ikinä :D itse en ikinä myynyt kielten tehtäväkirjoja just ton takia hahah!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tuo kumittaminen kuuluu kyllä tällä hetkellä yksiin mun inhokkiasoista, hahah. Olisi pitänyt lukio aikana tajuta tehdä tehtävät vihkoon tai sitten olla kirjoittamatta nettiin, että kumitan kaikki vastaukset.. Noh, viisastuimpa tästä edes jonkin verran, jos tulevaisuudessa vielä myyn vanhoja koulukirjoja eteenpäin :D

      Poista
  6. Oi miten kivoja kuvia! Uspenskin katedraali on kyllä upea sekä ulkoa että sisältä :) Ja argh, muistan kanssa tuon kumittamisen, kun myin joitakin alleviivaamiani amk:n kirjoja pari vuotta sitten..

    Katsoin juuri Netflixista jännärit nimeltä "Invisible Guest" ja "The Watcher", suosittelen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Seuraavalla kerralla olisi kyllä kiva päästä käymään siellä myös sisällä! Tuohon kumittamiseen meinasi kyllä mennä hermo.. Onneksi tuo oli viimeinen tehtäväkirja mikä mulla oli myynnissä :D Kiitos vinkeistä! Molemmat vaikuttaa kyllä ainakin kuvauksen perusteella just sellasilta elokuvilta, mitä tykkään kattoa :)

      Poista