keskiviikko 26. huhtikuuta 2017

Elämäni aakkoset

Heissan! Tämän kertainen postaus on varmaan kaikille tuttu, mutta selitänpä tässä postauksen alussa kuitenkin tämän haasteen jujun. Tarkoituksena olisi siis keksiä jokaisella aakkosella alkava asia tai ihminen, joka jollain tapaa liittyy elämääni tai on minulle tärkeä. Jos ootte ite tälläsen postauksen joskus kirjottanu blogiinne tai ootte kirjoittamassa, niin linkatkaapas alas kommentteihin, koska luen tällaisia postauksia enemmän kuin mielelläni. Postauksen kuvina toimii tällä kertaa Weit:stä poimitut lemppariquotet.

Ajokortti - Ette tiedäkään kuinka paljon mun elämä helpottu sillon viime elokuussa, kun sain vihdoin ja viimein sen kauan odotetun ajokortin! Kun asuu tällaisella pienellä paikkakunnalla, välimatkat on aina tosi pitkät. Ja mä jouduin aikasemmin ajamaan joka paikkaan pyörällä, koska mä en sillon 15-vuotiaana halunnu ajaa mopo- tai traktorikorttia. Voitte vaan kuvitella kuinka paljon ärsytti parin vuoden päästä..

Blogi - Nyt täytyy kyllä myöntää, että motivaatio blogin kirjoittamisen suhteen on huipussaan. Koko ajan tekisi mieli olla kirjoittamassa jotain postausta tänne. Itse asiassa tällä hetkellä tuolla luonnoksissa odottaa jo neljä melkein valmista postausta julkaistavaksi. Muutama pieni lisäys täytyy tehdä jokaiseen.

Coca-Cola - Siis oon aivan addiktoitunu kokikseen. Oon tosin kyllä ollut jo pienestä asti. Ihan niin pahaksi riippuvuus ei ole kuitenkaan tullut että joka päivä sitä pitäisi saada, mutta kyllä Coca-colaa tulee juotua viikottain aika paljon kuitenkin. Tiedän, että se ei ole hyväksi hampaille, mutta en voi himolleni mitään, hahah.

Damon Salvatore - Eli toisin sanoen Ian Somerhalder  Alotin kattomaan Vampyyripäiväkirjoja muistaakseni 9.-luokalla, eli kolmisen vuotta sitten. Heti alusta alkaen ihailin Damonin näyttelijää ja ei vitsit kuinka komea se on!

Energiajuomat - Tässä tulee mun toinen pahe. En juo energiajuomia siksi että saisin niistä energiaa silloin kun väsyttää, vaan juon niitä siksi että ne on mun mielestä hyviä. Energiajuomia en sentään juo niin usein kuin Coca-colaa, mutta aika usein silti.
Elämäni aakkoset 01

Facebook - Tää saattaa kuulostaa tosi oudolta, mutta Facebookista on tässä tän vuoden aikana tullu tosi tärkeä some mulle. Tän vuoden aikana oon alkanu käyttää  Facebookkia vähä aktiivisemmin ihan niinku päivitys mielessäkin. Mun mielestä on kiva jakaa kaikkia juttujaan mitä elämässään tapahtuu, varsinkin kun oon lisännyt tän vuoden aikana kaveriksi paljon sellaisia ihmisiä, joiden kanssa en oo ollut pitkään aikaan oikeastaan minkäänlaisissa tekemisissä ja tutustunut heihin uudestaan.

Google - Tähän jouduin jonkin aikaa miettimään vastausta. Päätin kuitenkin loppujen lopuksi laittaa tähän Googlen, koska googletan joka päivä jotain, joskus ihan turhiakin asioita. En nyt muista mitä tänään viimeksi googlasin, mutta tiedän että jotain kuitenkin.

Hitaus - Siis mä oon ihan käsittämättömän hidas ihminen. Oon hidas syömään, hidas valmistautumaan lähtöön, hidas kirjottamaan käsin, hidas tekemään ihan mitä tahansa. Hitaus saattaa johtua mun kohdalla siitä, että pysähdyn aina miettimään jotain ja välillä aika pitkäksikin aikaa. Syömisessä oon taas sen takia hidas, että juttelen ihmisille samaan aikaan kun syön ja se hidastaa mua entisestään, hups.

Instagram - Mun toiseks lempparisome. Tykkään lisäillä instaan uusia kuvia (mut löytää instagramista nimimerkillä @sofia_ida_anneli) sekä ihailla muiden insta kuvia!

Joulu ja Juhannus - Mun lempijuhlat vuodessa! Oon aina ollut jouluihminen, eikä se oo muuttunut miksikään tässä vuosien varrella, vaikka oon kasvanu. Pienenä odotin joulua aina sen takia, että sai lahjoja, mutta nykyisin odotan joulua ihan vain sen takia että saa nähdä kaikkia sukulaisia pitkästä aikaa. Juhannuksesta oon alkanut tykkäämään tässä viime vuosina. Mun mielestä on ihanaa ajella autolla yömyöhään ympäriämpäri. Nyt juhannuksesta tulee todennäköisesti vielä hauskempi, kun on oma auto ja ajokortti! Viime vuonna mulla ei tosiaan ollu vielä juhannuksen aikoihin korttia.
Elämäni aakkoset 02
Kissat - Oon kissaihminen henkeen ja vereen, mutta sen te varmaan ootte jo huomannukin. Tykkään toki muistaki eläimistä, mutta kissat on jotenki aina ollu mulle tärkeämpiä kuin muut eläimet.

Lukeminen - Taisin jossain postauksessa sanoakin että oon aikamoinen lukutoukka. Hyvinä ja kiireettöminä aikoina saatan lukea yhen kirjan 3-4 päivässä. Joskus jonkun kirjan lukemiseen saattaa kuitenkin mennä peräti kuukausikin.

Matkustelu - Tykkään matkustamisesta ihan hirveästi, oli se sitten ihan Suomen sisällä tai ulkomailla. Voisin vaikka tältä istumalta lähteä johonkin. Tällä hetkellä haluaisin johonkin lämpöiseen maahan, koska tällä hetkellä tuolla pihalla sataa räntää ja maa on ihan valkoinen lumesta.

Nukkuminen - Rakastan nukkumista ylikaiken!  Sillon kun mulla oli vielä koulua jäljellä, menin usein nukkumaan päiväunet heti koulun jälkeen. Mutta siitä huolimatta että rakastan nukkumista, en silti osaa ikinä mennä ajoissa nukkumaan, vaikka kuinka yrittäisin. Se on jotenkin täysin mahdottomuus mulle, hahah.

Oma huone - Mun huone on aina sotkuinen, mutta jotenkin mä viihdyn siellä silti tosi hyvin. Mulle on tärkeetä se, että saan välillä olla ihan omassa rauhassa ilman kenenkään häirintää ja aina silloin meen omaan huoneeseeni. Viime viikolla Ylläksellä jouduin jakamaan huoneen Siljan kans ja kyllä loppuviikkoa kohti alko olemaan ikävä omaa huonetta.
Elämäni aakkoset 03
Puhelin - Myönnän, oon myös kännykkäriippuvainen. Mulla on melkeen koko ajan kännykkä kädessä tai jos ei sentään kädessä, niin ainakin käden ulottuvilla.

Q - No tähän yritin ihan tosissani miettiä jotain, mutta en kyllä keksiny mitään.

Riisi ja kana - Yks mun lempiruuista. Tosi yksinkertasta tehä ja niiiiiin hyvää.

Sukulaiset - Sukulaiset on toki aina ollu mulle tärkeitä, mutta jotenki tälleen vanhemmalla iällä oon oppinu arvostamaan sukulaissuhteita vielä enemmän. Soittelen tosi usein mun tädeille. Kummien ja serkkujenkin kanssa tulee oltua aika paljon tekemisissä.

Tietokone - No tääkään tuskin tulee teille mitenkään yllätyksenä, mutta vietän tietokoneellakin tosi paljon aikaa. Katon usein videoita Youtubesta nimenomaan tietokoneelta ja Netflixiäkin katson aika usein. Ja tietysti nyt kun bloggaan taas, niin tulee paljon kirjoitettua koneella.

Uiminen - Siis tää on tässä listassa nyt vähän päinvastaisessa merkityksessä kuin muut sanat. En nimittäin tykkää uimisesta yhtään, enkä ole mikään hirveän hyvä uimari. Kyllä mä pinnalla pysyn, justiin ja justiin. Ehkä pieni kammo uimiseen on tullut siitä, että silloin kun en osannut uida, päätin mennä liian syvälle järvessä ja painuin veden pinnan alle ja vedin vettä nenääni ja tietysti sitä vettä meni korviinkin. Onneksi Tapani oli lähellä ja nosti mut takaisin pinnalle.
Elämäni aakkoset 04
Viikonloput - Vaikka oonkin kotona nyt melkeen koko ajan nyt kun mulla ei oo enää koulua, niin silti viikonlopuissa on se oma fiiliksensä.

WhatsApp - Niin ihana sovellus! Ilmaset viestit ja ilmaset puhelut! Tai noh, harvemmin mä kyllä soitan WhatsAppin välityksellä, mutta kuitenkin. Lähetän satoja viestejä joka päivä WhatsAppissa ja sen takia varmaan sitä tuleekin oltua niin paljon kännykällä joka päivä.

Xylitol - Mulla on ollu jo monen vuoden ajan hammaslääkäripelko, joten sen takia harjaan hampaani joka päivä niin hyvin kuin mahdollista ja syön purkkaa. En enää ikinä halua joutua hammaslääkärin porattavaksi. Pelkkä ajatuskin ahdistaa.

Ystävät - Sukulaisten ohella ystävät on erittäin tärkeitä. Joten jos Maru, Karo, Jessi, Tersa, Tea, Elina, Veera ja AK satutte lukemaan tätä, niin sanon vaan että te kaikki ootte tosi tärkeitä!

Zzzz.. - Tän vois yhdistää nukkumiseen, mutta tällä kertaa en tarkota sillä nukkumista. Tää liittyy siihen, että oon sellanen ihminen joka tylsistyy tosi helposti. Mulla pitäis olla koko ajan jotain tekemistä. Välillä koulussakin kaksoistunnilla rupesin kirjottelemaan omiani vihkoon, koska en jaksanu istua vaan kuuntelemassa opettajan opetusta.

Å - Tällekään kirjaimelle en oikeen keksiny mitään :/

Äiti - Vaikka me ollaanki aika usein äitin kans eri mieltä joistain asioista, niin en silti pärjäis tässä elämässä ilman sitä. Sillä on aina neuvot asiaan kuin asiaan!

Ötökät - Voin yhellä sanalla kuvailla tätä sanaa: hyi.

Huhhuh, tämänhän postauksen kirjottamisessa meni aika kauan aikaa. Huomenna tai ylihuomenna aattelin kirjotella teille pientä kuulumispostausta. Nyt mun pitää kuitenkin ottaa pieni loppukiri ennakkomateriaalin lukemisen suhteen, koska huomenna on netissä tehtävä esivalintakoe, joka perustuu just tohon ennakkomateriaaliin. Nähdään seuraavassa postauksessa! 

-Sofia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti